گوهر معرفت - عرفان و اخلاق کاربردی

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره


حکایات (ارزشمند بودن کتاب نزد فاطمه زهرا سلام الله علیها)

صدّیقۀ کبرى فاطمه زهرا سلام الله علیها، أخبار و روایات پدر بزرگوارش را تحت عنوان مجموعه و کتابی جمع آوری کرده بود، ابن مسعود می گوید: مردى نزد حضرت زهرا علیها السلام رفت و گفت: آیا از پدرت رسول خدا یادگارى دارى که به من عنایت نمائى؟

صدّیقۀ کبرى فاطمه زهرا سلام الله علیها، أخبار و روایات پدر بزرگوارش را تحت عنوان مجموعه و کتابی جمع آوری کرده بود؛ ابن مسعود می گوید: مردى نزد حضرت زهرا علیها السلام رفت و گفت: آیا از پدرت رسول خدا یادگارى دارى که به من عنایت نمائى؟

فاطمه علیها السلام به خادمه ‏اش فرمود: آن بسته را برای من بیاور؛ خادمه رفت و هر چه جستجو کرد آن را نیافت. وقتی مطلب را به حضرت عرض کرد، فاطمۀ زهرا فرمود: واى بر شما آن کتاب نزد من به اندازۀ فرزندانم حسن و حسین ارزش دارد،! بروید و آن را پیدا کنید، خادمه رفت و بعد از جستجو آن را پیدا کرد و براى حضرت زهرا آورد؛ در آن بسته یک جزوه بود که تعدادى حدیث از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله نوشته شده بود. (ترجمه کتاب إیمان و کفر بحارالانوار، ج ‏1، ص 20 ، مسند فاطمه باب حکم و مواعظ صفحه 585)

ارسال نظر و طرح سوال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.