گوهر معرفت - عرفان و اخلاق کاربردی

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره


پرسش و پاسخ (تعیین وقت نماز عصر) بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم. احتراماً از جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای شاهرخ همدانی تقا ضا دارم به این سئوال بنده حقیر پاسخ بدهند مرحوم حضرت علامه آیت الله طهرانی چه قدر بعد از نماز ظهر نماز عصر را میخوانند و قتی سایه شاخص به دو هفتم (یعنی مثل الان تقریبا 2 ساعت بعد از نماز ظهر) یا شاخص به اندازه خودش (تقریباً 3 ساعت و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر شرعی) مبنای بنده الان به مردادماه است خواهشمندم به ساعت برای بنده بیان فرمایید تا بدانم علامه چه زمان نماز را میخوانده این مرد بزرگ روی بنده خیلی تاثیر گذاشته خدا روحش را شاد و ما را مشمول شفاعتش قرار بدهد. والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته.
علیکم السلام و رحمة الله و برکاته، از حسن توجه و ارتباط شما با این سایت صمیمانه متشکریم؛ پاسخ به سوال شما به طور جامع قبلا توسط استاد بیان شده است.
تذکر به دو نکته لازم است:
اول:
ضمن تشکر فراوان از مدیر فنی سایت با استحضار می رسانیم: جدیدا برنامه تشخیص اوقات پنجگانه نماز در ستون سمت چپ سایت قرار داده شده که بر اساس تنظیم اوّلی این اوقات به افق قم تنظیم گشته است، اما کاربران محترم می توانند با کلیک بر روی گزینه "شهر من" به صورت خودکار اوقات شرعی شهر خود را دریافت نمایند. این اوقات بر اساس موسسه ژئوفیزیک داشنگاه تهران تنظیم شده است و مورد نظر مبنای حضرت علامه طهرانی و مدیر علمی سایت است؛ تنها اختلاف، در وقت نماز عشاء است که طبق نظر علامه طهرانی و جناب حجت الاسلام شاهرخ همدانی وقت نماز عشاء یک ساعت و نیم بعد از غروب است که این برنامه بر مبنای گذشت پنجاه دقیقه بعد از غروب بر اساس مبنای برخی دیگر از فقهاء مانند حضرت آیت الله سیستانی مدظله تنظیم شده است. 
دوم:
از آنجایی که سوالاتی درباره تایید نرم افزار "باد صبا" به دست ما رسیده که نظر استاد را جویا شدند، لازمه به توضیح است که معظّم له این نرم افزار را تایید کردند و تنها اختلاف را در همان وقت نماز عشاء قید کردند. (توکلی: مدیر فنی سایت)

ارسال نظر و طرح سوال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.