گوهر معرفت - عرفان و اخلاق کاربردی

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره


مشروطیّت به دنبال از بین بردن قرآن و از دسیسه های انگلیس بود

قرآن عماد و نماد اسلام است حقیقتی که دشمنان اسلام به آن واقف گشتند در نتیجه ضربه زدن به کیان اسلام را در از بین بردن قرآن می دانند و بر این اساس دسیسه های خود را طرح کردند؛ اینها نکاتی است که عارف کامل حضرت علامه طهرانی اعلی الله مقامه آن عارف با بصیرت بارها به آن تذکر می داد. نوشته ذیل گویای این امر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مشروطیّت به دنبال از بین بردن قرآن و از دسیسه های انگلیس بود

منبع: سالک آگاه، ص: 107، تالیف مرحوم علامه طهرانی قدس سره

لرد کرزن وزیر خارجه انگلستان که معروف است و از مستشرقین است و براى از بین رفتن مسلمین خیلى زحمت کشید، در زمان گلادستون که قرآن را در مجلس أعیان برداشت و گفت: ما نمى ‏توانیم حکومت کنیم مگر اینکه آنرا از بین ببریم 

-گفتند: چگونه مى‏ توانیم آن را از بین ببریم؟

- در آنجا سالنى بزرگ بود که فرش یکپارچه ‏اى در آنجا قرار داشت و در آخر سالن میزى بود و قرآن بر روى میز بود، و رفتن مقدور نبود مگر اینکه پا بر روى فرش بگذارند.

- گفت چه کسى مى‏ تواند آن قرآن را بردارد بدون اینکه پا بر روى فرش بگذارد؟ نمایندگان گفتند: ممکن نیست!

 او گفت: بسیار آسان است! و شروع کرد به کنار زدن گوشه‏ اى از فرش؛ و همین‏طور کنار زد تا رفت و در کنار قرآن قرار گرفت و گفت: همین‏طور که من این فرش را کنار زدم، باید قرآن را از میان مسلمین کنار زد و آن را از میان برداشت!!» 

این خیلى حرف عجیبى است! این حرف را حدود صد و بیست سال قبل گفت.

از آن به بعد انگلیسى‏ هاى بى ‏شرف و بى ‏انصاف و بى ‏حیا و بى‏ شرم و پست و وقیح، بى ‏شرمانه و وقیحانه دست به کار شدند و به بدترین وجهى نظرات خودشان را اعمال کردند.

اگر کسى تاریخ مشروطیّت را- که خیلى روشن است- بخواند مى ‏داند که: اینها چقدر رذل هستند! اینها آنقدر رذالت و پستى دارند که اخیراً حکم لواط را قانونى کردند و از مجلس گذراندند!

با این درجه از پستى به قانون اسلام و قرآن حمله کردند! به وسیله فراماسونرهائى مانند: جمال‏زاده، آخوندزاده، تقى‏زاده، سیّد ضیاء و و ... به اسلام و علماء حمله‏ ور شدند و گفتند: «اصولًا ایران به کمال خود نمى‏ رسد مگر اینکه از فرقِ سر، تا کف پا فرنگى بشود!!»

عدّه ‏اى از اینها مانند سیّد نصر الله تقوى و شیخ ابراهیم زنجانى و تقى ‏زاده مجلسى تشکیل دادند و در همان مجلس حکم إعدام «شیخ‏ فضل‏ الله نورى» را دادند و دیگر نمى ‏دانستند که این صد در صد به دست انگلستان است.

ارسال نظر و طرح سوال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.