گوهر معرفت - عرفان و اخلاق کاربردی

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره


زینت عرفان (معرفت حضرت زینب سلام الله علیها)

آوازه کمال، عرفان و پاک دامنی تو در همه عالم پیچیده است، که بودی زینت پدر و ماندی زینت اهل معرفت؛ با اینکه سنگینترین مصائب بر حضرت زینب سلام الله علیها وارد شد اما ذره ای از مسیر عقلانیت که توحید محض است خارج نشد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

زینت عرفان (معرفت حضرت زینب سلام الله علیها)

 

 

منبع: یادداشتی از حجت الاسلام حاج شیخ محمد شاهرخ همدانی

 

 

آوازه کمال، عرفان و پاک دامنی تو در همه عالم پیچیده است، که بودی زینت پدر و ماندی زینت اهل معرفت؛ با اینکه سنگینترین مصائب بر حضرت زینب سلام الله علیها وارد شد اما ذره ای از مسیر عقلانیت که توحید محض است خارج نشد.

محمد جواد مُغنیه، نویسنده معروف لبنانی درباره ایمان و عرفان حضرت زینب سلام الله علیها می نویسد: ایمان زینب، همچون ایمان رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. این سخن را از روی مبالغه نمی گویم؛ چه دلیلی بهتر از اینکه آن حضرت در شب یازدهم محرّم نماز شب خود را ترک نکرد.

حضرت سجاد، زین العابدین علیه السلام فرمود: عمه ام حضرت زینب کبری سلام الله علیها با این همه مصیبت و ماتم وارده از کربلا، هیچ گاه نوافلش را ترک نکرد.

 

 

در روایت های معتبر آمده است که امام حسین  برای وداع نزد حضرت زینب کبری علیهما السلام آمد و فرمود: ای خواهر! مرا در نماز شب فراموش نکن.

 

 

امام سجاد علیه السلا می فرماید: عمه ام زینب در مسیر اسارت از کوفه به شام، هم فرایض و هم نوافل خود را به جا می آورد و غفلت نمی کرد. فقط در یکی از منازل به خاطر شدت ضعف و گرسنگی، نشسته نماز خواند که بعد معلوم شد، سه روز است غذا میل نکرده؛ زیرا عمه ام سهمیه یک گرده نانِ هر روز خود را به کودکان می داد.

 

 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

ارسال نظر و طرح سوال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.