گوهر معرفت - عرفان و اخلاق کاربردی

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره

پایگاه نشرِ علوم و معارف، تحت إشراف حجة الاسلام حاج شیخ محمّد شاهرخ همدانی از شاگردان علامه آیت الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی ره


حکایات (اشراف علامه طهرانی بر زوایای پنهان بنی صدر)

در وقتی که شخصی به نام بنی صدر از قبل از انقلاب مورد توجه رهبران انقلاب بود و زوایای مرموز شخصیت واقعی وی بر همگان مخفی مانده بود تا جاییکه بعد از انقلاب به پست های مهم دست یافت و بر  مسند ریاست جمهوری تکیه زد، تنها یک مرد بود که بر اساس ربط با عالم سرّ بر باطن خبیث او اشراف داشت! فرزند دوم علامه طهرانی و مولّف کتاب اسرار ملکوت می نویسد:

 

 

بیاد دارم در اواخر سلطنت پهلوى و دوران شور و هیجان مبارزات و مجاهدتهاى ملّت ایران شبى به اتّفاق مرحوم والد أعلى اللهُ تعالى مَنزِلتَه از مسجد قائم به سمت منزل پیاده حرکت مى‏ کردیم. در بین راه چشم ایشان به دکّه روزنامه فروشى افتاد که عکس یکى از افرادى را که در خارج با مرحوم آیة الله خمینى رحمة الله علیه بسیار نزدیک و از زمره تعداد قلیل مرتبطین مورد اعتماد و وثوق ایشان بشمار مى ‏رفت، در روزنامه چاپ کرده بودند. ایشان ایستادند و از بنده سؤال کردند: این شخص کیست که عکس او را در اینجا انداخته ‏اند؟ عرض کردم: فلان شخص* است و از نزدیکان آیة الله خمینى بشمار مى‏رود. ایشان پس از نگاهى بسیار عمیق رو کردند به من و فرمودند: عن قریب است که از این مرد بلائى بر سر ایران بیاید که دیگر جبران نخواهد شد! (اسرار ملکوت، ج‏2، ص: 27)
*(این شخص سید ابوالحسن بنی صدر بود که با رأیی حدود یازده میلیون به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران برگزیده شد و با حکم رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خمینی قدس الله نفسه، به عنوان رئیس شورای انقلاب و فرمانده کل قوا منصوب شد و در نهایت بعد از جنایات و خیانت های فراوان در سی و یک خرداد 1360 خورشیدی توسط مجلس شورای اسلامی و امضای آن توسط رهبری وقت عزل شد)

ارسال نظر و طرح سوال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.